دهکده مازیچال

  • 7 ماه پیش
  • 0
دهکده مازیچال

 

شمال، جاده چالوس، جنگل‌های نمناک و خوش‌بو و خاطراتی خوشی که در قلب و ذهن ماندگار می‌شود. علاقه ایرانی‌ها به سفر به شمال، از آن احساسات عمیقی است که در روزهای تعطیل به راحتی می‌توان متوجه آن شد. سیل خودروهایی که روانه شهرهای زیبای شمالی می‌شوند، نشان می‌دهد که ایرانی‌ها چقدر جنگل‌های سبز شمالی و دریای خزر را البته در کنار همان جوجه کباب و نوشابه دوست دارند. کلاردشت هم یکی از جذاب‌ترین نقاط شمال و البته پربازدیدترین بخش‌های آن است. شناخت جاهای دیدنی کلاردشت باعث می‌شود که برای سفرتان به این طبیعت رویایی بهتر برنامه‌ریزی کنید.

 

اگر بنا باشد از دیدنی های کلاردشت گفته شود، بی‌تردید باید از مازیچال به عنوان یکی از بهترین‌ها و دیدنی‌ترین‌ها نام بُرد.
مازیچال یک ده کوچک نزدیک کلاردشت است که با رفتن به آن، اقیانوسی از ابرها را زیر پایتان خواهید داشت. دهکده مازیچال، برای دوستداران چادرزدن در طبیعت و کمپینگ، مقصد ایده‌آلی است. اگر اهل خوابیدن در کیسه خواب و چادر هستید حتما از گذراندن اوقات در این دهکده هم لذت خواهید برد.
در مازیچال، خبری از هتل‌های لوکس و حتی خانه‌هایی برای اقامت نیست. گاهی‌اوقات و به ندرت، کلبه‌هایی برای ماندن وجود دارد. پس یادتان باشد که در سفر به این ده زیبا، سقفتان آسمان خواهد بود و اوقات خود را در دهکده‌ای خواهید گذراند که با تن‌پوشی از ابر شما را در آغوش خودش می‌کشد.

 

 

در سفر به مازیچال باید مجهز و با امکانات و لباس‌های مناسب حاضر شوید. این منطقه خنک است و در فصل‌های بهار و تابستان، قطعا با گله‌های گاو و گوسفند رو به رو خواهید بود. اگر هم از آن گردشگران پردل‌وجرات و ماجراجو هستید و در پاییز و زمستان، راهی این دهکده می‌شوید، باید بدانید که دوز و درجه وحشی شدن حیوانات در این فصول کمی بالاتر می‌رود و باید انتظار ملاقات با خرس، گراز و گرگ را هم داشته باشید.

 

مازیچال از شگفت‌انگیزترین جاهای دیدنی مازندران و البته ایران است. هم‌نشینی با روستاییان و امتحان کردن نان محلی داغشان هم ایده خوبی است که در برنامه سفر به مازیچال نباید از آن غافل شوید.
برای اجاره ویلا در متل قو و کلاردشت با سایت ویلاآباد همراه باشید.

 

ارسال نظر و دیدگاه

مقایسه ملک ها

مقايسه كردن